piątek, 9 maja 2014

Zupa krem z kopru włoskiego i kalarepy

niezwykle aksamitna i aromatyczna



Zupka ta powsta w ogromnym pośpiechu, dosłownie w 20 minut. Połączenie kopru włoskiego, po który szczerze mówiąc sięgnęłam po raz pierwszy z ulubioną kalarepką dało cuuudny w konsystencji krem. Zupkę po spróbowaniu zaliczam bezsprzecznie do swoich "top" zup krem i na pewno nie raz do niej wrócę. Super smakuje z grzankami + prażone pestki dyni. Można jednak zrobić bardziej pożywną wersje z jakimś dodatkiem w stylu ryż czy kasza. Ja uwielbiam grzanki w zupach krem + prażone ziarenka i ciężko mi z nich zrezygnować:)




Składniki:

2 średnie bulwy kopru włoskiego
2 małe kalarepy
3 średnie ziemniaki
500ml bulionu warzywnego 
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
pęczek koperku
sól i pieprz
oliwa do podsmażenia (lub masło klarowane + oliwa)






Wykonanie:

Ziemniaki, i warzywa kroimy na małe kawałki. Koper pozbawiamy górnych listków i łodyżek, ale natki nie wyrzucamy. Czosnek i cebulę drobno szatkujemy i szklimy na patelni. Dodajemy warzywa i chwilkę podduszamy z chochelką bulionu. Całość przelewamy do garnka (lub robimy od początku w garnku / głębokiej patelni), wlewamy bulion (ja używam kostki warzywnej własnej roboty) i gotujemy, aż warzywzmiękną, około 10-12min. Całość blendujemy, dodajemy pęczek świeżego koperku i koperek z kopru włoskiego. Doprawiamy do smaku i gotowe :)

Podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie prażone pestki dyni + grzanki z chleba orkiszowego.


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię zupy kremy. Twoja to super pomysł na pyszną dietetyczną zupę ..i sposób aby przekonać się do kopru włoskiego, bo niestety nie każdy go lubi;/
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to prawda, że koper włoski ma bardzo charakterystyczny smak i nie każdemu podejdzie na surowo. Jednak w zupce w ogóle go nie czuć aż się pozytywnie zaskoczyłam :)) pozdrawiam ciepło

      Usuń

Podobne posty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...