czwartek, 30 stycznia 2014

Stek z tuńczyka z sałatką z roszponki

podany z ziemniaczkami z wody


Tuńczyka dotychczas znałam tylko z puszki. Zajadałam go w różnych zalewach na kanapkach i w sałatkach. Kiedy zobaczyłam ostatnio w Biedronkowej zamrażarce polędwice z tuńczyka, to nie mogłam się doczekać, aż coś z nich wykombinuję. Przepis prosty i zwykły, warty urozmaicenia, ale i tak rybka smaczna, nawet w tak banalnej formie. Następnym razem na pewno zrobię tuńczyka z jakimś sosikiem, teraz na szybko podałam z czosnkowym, ale wrócę jeszcze do przepisu, aby go jakoś podsycić ;)


Porcja na 2 osoby





Składniki 

2 polędwice z tuńczyka
sok z cytryny
sól
pieprz

roszponka
zielony ogórek
sól, pieprz
oliwa z oliwek
sok z cytryny
czosnek

ziemniaki
łyżka masła



Przygotowanie

Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie ok 30 min.
Roszponkę myjemy, ogórka myjemy, obieramy ze skórki, kroimy w paski i wrzucamy do roszponki. Dodajemy łyżkę soku z cytryny, ok. 2 łyżki oliwy, sól, pieprz i nieco czosnku (np. mały ząbek)
Rybę rozmrażamy, delikatnie myjemy, skrapiamy sokiem z cytryny i doprawiamy sola i pieprzem. Smażymy z obu stron ok. 2 min po każdej z nich na patelni (ja użyłam grillowej) lub na grillu. Uwaga, żeby nie przesmażyć bo ryba będzie sucha.



Smacznego :)



1 komentarz:

Podobne posty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...