sobota, 1 lutego 2014

Zupa krem z kalafiora

z domowymi grzaneczkami



Uwielbiam łatwe, szybkie zupy, które w dodatku są smaczne. Takie ekspresowe zupy są idealne dla zapracowanych, którzy nie maja dużo czasu na przygotowanie obiadu. Ja lubię również je robić wtedy, kiedy w planach mam obiad 2-daniowy, szczególnie wtedy, kiedy danie główne będzie nieco bardziej pracochłonne. Zupy krem można zrobić niemal ze wszystkiego. Dla mnie zupki tego typu są numerem jeden wśród zup i ciągle wykorzystuję inny bazowy składnik do ich wykonania. Świadomość tego ile jeszcze pysznych zup-krem przede mną przyprawia mnie o dreszcze :)

Porcja dla 4 osób







Składniki:

1 duży kalafior lub paczka mrożonego
1 litr domowego bulionu warzywnego
1 marchewka 
* warzywa z bulionu (jeśli gotowaliśmy bulion to używamy 1 marchewki i pietruszki oraz pół selera) 
3 duże ząbki czosnku
sól i pieprz
chleb na grzanki 
olej do podsmażenia grzanek 

opcjonalnie: śmietana 18%, 3 łyżki





Wykonanie: 
 
Przygotowujemy bulion warzywny. Wyciągamy warzywa, zostawiamy 1 marchewkę, pietruszkę i pół selera oraz około litr bulionu. Do gorącego bulionu wrzucamy cale ząbki czosnku i różyczki kalafiora. Jeśli nie mamy bulionu to zagotowujemy wodę z marchewką, pietruchą, selerem, następnie wrzucamy kalafiora i czosnek. Gotujemy, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Całość miksujemy blenderem. 

Można dodać opcjonalnie 3 łyżki śmietany 18%.

Podajemy z grzankami domowej roboty. Opcjonalnie z kleksem śmietany, oprószoną koperkiem lub pietruszką. 
Ja niestety przyznam, że zapomniałam kupić zieleninkę do posypania, stąd taka skromna wersja :p


Smacznego :)




5 komentarzy:

Podobne posty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...